Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

2

Ενότητα 4


 Διατροφή


• Με τον τρόπο που η διαφήμιση ενημερώνει και προσπαθεί να πείσει τον καταναλωτή για το προϊόν που διαφημίζεται
 Με το σχηματισμό και τη χρήση των παραθετικών επιθέτων και επιρρημάτων
 Με εκφράσεις και συμφράσεις
 Με τα αντώνυμα (αντίθετα) επιθέτων







Εισαγωγή στο μάθημα:
Επιστημονική Φαντασία: Πως μπορεί ένα ανθυγιεινό τρόφιμο να γίνει απαραίτητο, στα παιδιά μας;KΛΙΚ




I. α. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των διαφημίσεων που βλέπετε (σε περιοδικά, εφημερίδες, αφίσες, στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο) ή ακούτε (στο ραδιόφωνο);
Για να τραβήξουν την προσοχή μας, οι διαφημίσεις συνήθως έχουν:
  • μια «ζωντανή» εικόνα με έντονα χρώματα
  • το όνομα του προϊόντος και της μάρκας του (δεν υπάρχουν πάντα και τα δύο) 
  • μια διασκεδαστική, σύντομη και εύκολη να τη θυμόμαστε συνθηματική φράση (σλόγκαν) που έχει σχέση με την εικόνα, με το όνομα του προϊόντος ή με το βασικό προτέρημά του
  • ένα μικρό κείμενο που περιγράφει το προϊόν και μας ενημερώνει γι' αυτό













ΒΙΒΛΙΟ:ΚΛΙΚ




Βλέποντας τις διαφημίσεις:


α.Διεξάγεται συζήτηση για το ποια από τις  διαφημίσεις σάς άρεσε περισσότερο και γιατί. Ακόμα, ποια νομίζετε ότι μας πληροφορεί καλύτερα για τη χρησιμότητα του προϊόντος που διαφημίζει;
β. Βρείτε μερικά από τα πλεονεκτήματα του κάθε προϊόντος, όπως τα παρουσιάζει καθεμία από τις  διαφημίσεις. Υπάρχουν άραγε μειονεκτήματα; Γιατί δε μαθαίνουμε τίποτα γι' αυτά;
γ. Κρίνετε τις ιδέες και τη φαντασία των διαφημιστών.
δ. Συζητούμε για τα λογοπαίγνια(λεκτικό παιχνίδι του προφορικού λόγου κατά το οποίο, με τη χρησιμοποίηση φωνητικών ομοιοτήτων, αναγραμματισμών, αντιστροφής συλλαβών κτλ., μια λέξη ή μια φράση γίνεται διφορούμενη ή αλλάζει το νόημά της, π.χ. Σήκω Tάκη να φας που μπορεί να ερμηνευτεί και ως συκωτάκι να φας) των διαφημίσεων;
ε. Με τι σχετίζονται τα  προϊόντα σε πολλές διαφημίσεις; Ποιες λέξεις του κειμένου ή της σύντομης φράσης (σλόγκαν) έχουν σχέση με την εικόνα και δείχνουν τη βασική ιδέα της διαφήμισης; Σχολιάζουμε.



Για να τραβήξει την προσοχή μας μια διαφήμιση, να μας επηρεάσει και να μας πείσει,  χρησιμοποιεί:


  • Κυρίως την προστακτική έγκλιση (μερικές φορές και την υποτακτική)
  • Πολλά σημεία στίξης, και ιδιαίτερα το θαυμαστικό, το ερωτηματικό και τα αποσιωπητικά.
  • Πολλά επίθετα και μάλιστα με τρόπο συχνά υπερβολικό. Έτσι, τα σάντουιτς της διαφήμισης 3, για παράδειγμα, δεν είναι μόνο καλά αλλά μοναδικά, ξεχωριστά και όχι απλώς φρέσκα αλλά ολόφρεσκα. Ακόμα, το γάλα Α δεν είναι απλώς θρεπτικό αλλά θρεπτικότερο (πιο θρεπτικό) από άλλα γάλατα (συγκριτικός βαθμός). Πολύ συχνά μάλιστα είναι το θρεπτικότερο, το πιο θρεπτικό απ όλα, είναι θρεπτικότατο (υπερθετικός βαθμός).